Meteen naar de inhoud

Memoryspel SMOG-gebaren

Image

Met mijn product is het de bedoeling om een memoryspel te spelen. Ik heb bewust gekozen om enkel de tekeningen van de gebaren te gebruiken en niet de woorden en de gebaren te combineren in het spel. Dit heeft twee redenen. Een eerste reden is dat veel van de kinderen waarmee ik het spel zou spelen, niet kunnen lezen. Het woordbeeld aanbieden zou dus wat irrelevant zijn voor hen. Daarnaast liet mevrouw Vogels ons ook weten dat het bij de SMOG-gebaren belangrijk is dat je de correcte uitleg krijgt tijdens het leren van de gebaren. Ik wou dus vermijden dat je het spel zou kunnen spelen zonder een logopedist of persoon met kennis van de gebaren aanwezig. Ik heb de gebaren uit de bundel gehaald die mevrouw Vogels ons bezorgd heeft. Ik was aanwezig in de les, dus heb de correcte informatie gekregen rond deze gebaren. Nu heb je telkens iemand nodig om de gebaren uit te leggen, je kan dus ook niet beginnen gokken door woorden en gebaren samen te leggen. Het memoryspel zelf is vanzelfsprekend. Het kind draait twee blokjes om en zoekt het juiste paar. Als logopedist zou ik ook telkens de gebaren uitbeelden en het passende woord aanbieden wanneer het kind twee blokken omdraait. Zo worden de gebaren vaak herhaald en worden de gebaren ook telkens aangeboden met het gesproken woord. Ik heb ook gekozen om de achterkant van de blokken te schilderen. Dit heb ik gedaan om het spel wat aantrekkelijker te maken.

Tiktok