Meteen naar de inhoud

Logaux

Image

Tijdens de afgelopen stageperiodes botste ik meermaals op een praktisch probleem. Wanneer ik tijdens de therapieën gebruik wilde maken van memory-kaartjes, drukte ik deze snel af. Dit omdat je meestal meerdere therapieën per dag moet voorbereiden. Wanneer ik het spel dan uiteindelijk wou spelen, merkte ik vaak op dat je gewoon door de kaartjes zag. Je moet hier dus telkens iets achter kleven en deze dan ook nog lamineren voor de stevigheid. Dit is tijdrovend, zeker wanneer je aan het einde van de stageperiode alle therapieën moet overnemen of in het werkveld meerdere therapieën geeft. Daarom kwam ik op het idee om iets te maken waardoor je makkelijk memory kan spelen zonder dat je iets achter de kaartjes moet kleven en deze ook nog eens moet lamineren. Tevens is dit ook gebruiksvriendelijk binnen de setting waar ik zal werken. Ik zal werken in een Centrum voor Ambulante Revalidatie, waar er veel kinderen moeite hebben met fijne motoriek. Binnen het ontwerp dat ik maakte, kan je dit volgens mij iets makkelijker vastnemen waardoor ook deze kinderen makkelijker memory zullen kunnen spelen. Daarnaast kan je dit ook inzetten voor woordenschatoefeningen of kan je er gewoon ook andere kaartjes instoppen.

Tiktok