Meteen naar de inhoud

Gevoelsthermometer

Image

Voor dit ontwerp baseerden we ons op de emotiethermometer die reeds bestaat en veelvuldig worden toegepast bij kinderen met een autismespectrumstoornis om over gevoelens te communiceren. Dit is belangrijk in functie van de socio-emotionele ontwikkeling. We baseerden ons ook op de kleurenmonsters (naar het boek van Anna Llenas) om ons idee verder uit te werken. De kleuren die gekoppeld worden aan de emoties aan de hand van de monsters, zullen we integreren bij onze gevoelsmeter. We zullen ook gebruik maken van de monsters en er steeds naar verwijzen. Hoe we de kleuren en de monsters zullen integreren, lichten we later nog toe. De gevoelsmeter kan er natuurlijk ook los van gebruikt worden, maar het is een mooie aanvulling op het boek van de kleurenmonsters. Tot slot willen we de gevoelsmeter ook kunnen inzetten bij kinderen met andere logopedische problematieken. Aanwezige gevoelens en gedachten hebben namelijk een grote impact op het verloop van de therapiesessie. Wanneer een kind zich niet goed in zijn vel voelt, zal de therapiesessie minder kans hebben op slagen. Vandaar willen we de gevoelsmeter uitbreiden en concreet, interessant en leuk maken voor alle kinderen.

Tiktok